HERSTEL NA INSPANNING

Herstellen na inspanning kun je op verschillende manieren bevorderen. Je lichaam heeft 48 – 72 uur nodig om te herstellen na inspanning. Dat kan sport zijn, maar ook arbeid in huis, tuin of op het werk. De dag na een training of een workout kun je spierpijn hebben. Spierpijn ontstaat enerzijds door opstapeling van melkzuur in je spieren. Het geeft een brandend en verkrampt gevoel. Anderzijds krijg je spierpijn door kleine scheurtjes in je spiervezels. Dat laatste zorgt ervoor dat je spieren sterker worden. Een goed herstel is daarvoor echter wel nodig. Herstellen na inspanning begint dus met rust. Als je gesport hebt, slaap je vaak wat minder goed, je lichaam is dan hard aan het werken om je weer fit te krijgen. Verder is veel water drinken en de juiste voeding raadzaam. Tot slot zijn massage en de cryosauna manieren om de spieren weer soepel te krijgen.

MICOCIRCULATIE

Bemer Therapie is een fysische vasculaire therapie die wetenschappelijk bewezen de doorbloeding van de kleinste bloedvaten effectief verbetert. Microcirculatie zorgt ervoor dat voedingsstoffen en zuurstof beter in het bloed, weefsels en organen worden opgenomen. Afvalstoffen worden bovendien door Bemer Therapie beter afgevoerd. Hierdoor krijgt je allereerst meer energie. Je prestaties verbeteren. Je lichaam herstelt sneller.

ONTDEK >

“Je hebt de smaak te pakken en sport er op los. Het liefst elke dag. Bedenk dat je lichaam ook tijd nodig heeft om te herstellen. Alleen een goed hersteld lichaam presteert de volgende keer beter. Met Bruisz herstelt je lichaam op topsnelheid.”

MASSAGE

Elke vorm van massage bevordert je gezondheid en zorgt voor ontspanning. Het laat klachten verdwijnen door de afvoer van gifstoffen uit je lichaam. Bruisz biedt verschillende massages aan die een weldaad zijn voor lichaam en geest.

ONTDEK >

“Eet zowel voor als na het sporten een lichte maaltijd. Spieren heb zuurstofrijk bloed nodig tijdens het sporten en herstel. Verteren van voedsel vraagt eveneens om zuurstofrijk bloed. Voorkom zodoende maagklachten en eet een kleine energierijke maaltijd.”

VOEDING DE BRANDSTOF VOOR TOPPRESTATIES

Sport en voeding zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Aan de ene kant heb je voeding nodig om energie te krijgen. Aan de andere kant verbrand je voeding door inspanning. Met de juiste voeding bevorder je sportprestaties en herstel je sneller. Een biertje met een bitterbal na het sporten smaken heerlijk. Dat het ongezond is, weten we wel. Dat het je herstel vertraagt meestal niet. Het is een voorbeeld. Zo zijn er talrijk. Onze voedingsconsulente maakt je bewust van wat je eet en welke invloed het heeft op je lichaam en geest. Bovendien helpt zij om je sportdoelen te bereiken en ervoor te zorgen dat je sneller herstelt. Voeding is de belangrijkste brandstof voor je lichaam. Wil je topprestaties blijven leveren, dan is de juiste brandstof essentieel. Maak een afspraak met Jannette en zij vertelt je er alles over.

ONTDEK >