HERSTEL NA INSPANNING

Herstellen na inspanning kun je op verschillende manieren bevorderen. Je lichaam heeft 48 – 72 uur nodig om te herstellen na inspanning. Dat kan sport zijn, maar ook arbeid in huis, tuin of op het werk. De dag na een training of een workout kun je spierpijn hebben. Spierpijn ontstaat enerzijds door opstapeling van melkzuur in je spieren. Het geeft een brandend en verkrampt gevoel. Anderzijds krijg je spierpijn door kleine scheurtjes in je spiervezels. Dat laatste zorgt ervoor dat je spieren sterker worden. Een goed herstel is daarvoor echter wel nodig. Herstellen na inspanning begint dus met rust. Als je gesport hebt, slaap je vaak wat minder goed, je lichaam is dan hard aan het werken om je weer fit te krijgen. Verder is veel water drinken en de juiste voeding raadzaam. Tot slot zijn massage en de cryosauna manieren om de spieren weer soepel te krijgen.

MICOCIRCULATIE

Bemer Therapie is een fysische vasculaire therapie die wetenschappelijk bewezen de doorbloeding van de kleinste bloedvaten effectief verbetert. Microcirculatie zorgt ervoor dat voedingsstoffen en zuurstof beter in het bloed, weefsels en organen worden opgenomen. Afvalstoffen worden bovendien door Bemer Therapie beter afgevoerd. Hierdoor krijgt je allereerst meer energie. Je prestaties verbeteren. Je lichaam herstelt sneller.

ONTDEK >

“Je hebt de smaak te pakken en sport er op los. Het liefst elke dag. Bedenk dat je lichaam ook tijd nodig heeft om te herstellen. Alleen een goed hersteld lichaam presteert de volgende keer beter. Met Bruisz herstelt je lichaam op topsnelheid.”

CRYOSAUNA VERSNELT HERSTEL NA INSPANNING

De cryosauna helpt bij het verminderen van spierpijn na sport of inspanning. In een cryosauna word je enkele minuten blootgesteld aan extreme kou. Je lichaam slaat alarm om je te beschermen tegen deze kou. Al het bloed gaat naar je organen. Hierdoor trekken je bloedvaten samen. Dit zorgt ervoor dat afvalstoffen zoals melkzuur sneller afgevoerd wordt. Ook beïnvloedt het je stofwisseling. Met als bijkomend voordeel dat je calorieën verbrandt. Heb je een blessure opgelopen, vermindert het zwelling en pijn. De cryosauna geeft je lichaam een boost. Je krijgt er enorm veel energie van. Niet voor niets gebruiken topsporters steeds vaker de cyrosauna om te herstellen na inspanning. Een behandeling duurt enkele minuten en is pijnloos. Ervaar het zelf en boek een proefsessie.

ONTDEK >